آیا کره حیوانی مضر است؟ 5 مورد از فواید کره حیوانی

یکی از بهترین مواد غذایی سالم که به غذاهای شما طعم خوشمزه و لذیذ می دهد کره است. در قدیم به اشتباه کره را یک مواد غذایی مضر و همچنین چاق کننده می شناختند و باور داشتند که باعث مشکلات قلبی می شود. اما با توجه به پژوهش ها و تحقیقات انجام شده، کره دوباره به گروه غذاهای سالم برگردانده شد با ما همراه باشید تا با خواص کره حیوانی آشنا شوید.

طور معمول مردم در وعده صبحانه بیشتر از کره استفاده می کنند. دو نوع کره وجود دارد؛ کره گیاهی و کره حیوانی. کره گیاهی را از روغنی که در گیاهانی مانند کلزا، آفتابگردان، کانولا و… وجود دارد می گیرند و اما روغن حیوانی از شیر گاو،گاومیش، گوسفند و بز است. در این مطلب کره حیوانی را بررسی می کنیم. و همچنین طبع کره ، خواص، مصلحات و مضرات آن را مورد بررسی قرار می دهیم. می توان گفت دو نوع کره حیوانی که بیشترین مصرف را در بین مردم داشته، کره گوسفندی و کره گاوی است. شما می توانید برای خرید کره گاوی محلی رودبار با کیفیت عالی از بخش محصولات فتلک اقدام کنید.

در کشور ما کره حیوانی طرفداران زیادی دارد. کره حیوانی مقوی بوده و جالب است بدانید درصد بالایی از آن را چربی تشکیل داده است توجه داشته باشید به همین دلیل دیر هضم نیز است و تا ساعت ها انرژی آن در بدن باقی خواهد ماند و شما را سیر نگه خواهد داشت. به همین دلیل افرادی که فعالیت های سنگین داشته یا ورزش می کنند توصیه می شود از کره در وعده هایی غذایی خود استفاده کنند.

برای مادرانی که تازه زایمان کرده اند کره بسیار خوب است و می تواند انرژی تحلیل رفته از بدنشان را جبران کند.

همچنین کره حیوانی غذای مقوی برای روزه داران است تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنند.

کره حیوانی را به طور مستقیم از شیر گوسفند  یا گاو ساخته می شود.

آیا کره حیوانی مفید است

خواص کره حیوانی گاوی چیست؟

برای درمان یبوست از روغن حیوانی گاوی می توان استفاده کرد.

مصرف به اندازه کره حیوانی گاوی مانع از بروز بیماری هایی ازجمله بیماری های پوستی، جذام و سرطان می شود.

کره حیوانی گاوی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

روغن حیوانی گاوی باعث بازسازی پوست می شود و در گذشته برای بهبود سوختگی ها و زخم ها از روغن حیوانی استفاده می کردند.

با مصرف کره حیوانی گاوی می توانید خطر حملات قلبی را کاهش دهید.

کره حیوانی گاوی خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد.

جالب است بدانید چربی که در کره حیوانی گاوی وجود دارد به وسیله کبد هضم و تبدیل به انرژی خواهد شد و از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می کند.

مضرات کره حیوانی گاوی چیست؟

اگر در مصرف کره حیوانی زیاده روی کنید ممکن است چربی در بدن رسوب نموده و باعث حمله قلبی شود.

توجه داشته باشید مصرف کره در انتهای شب مضر بوده زیرا بدن تحرک ندارد و به همین دلیل جذب نخواهد شد.

افراد چاقی که دارای اضافه وزن هستند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و همچنین بالا رفتن کلسترول مقدار کم از کره حیوانی مصرف کنند.

نحوه تهیه کره حیوانی گاوی چگونه است؟

به خاطر داشته باشید کره گاوی از شیر یا خامه گاو تهیه می شود که طعم این نوع کره بسیار خوب بوده و خواص زیادی دارد.

طبع کره حیوانی گاوی  در طب سنتی چیست؟

جالب است بدانید کره در طب سنتی برخلاف گوشت گاو که مزاج آن سرد است، کره حیوانی گاوی مزاج گرم داشته و به افراد سرد مزاج مانند بغلمی ها توصیه شده که از کره حیوانی در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

خواص کره حیوانی گوسفندی چیست؟

کره حیوانی گوسفندی همانند کره گاوی از شیر گوسفند درست می شود که خواص بسیار زیادی دارد. کره حیوانی گوسفندی با توجه به این که طبع گرمی دارد می تواند باعث تقویت سیستم گوارش و نیز معده شود.

توجه داشته باشید کره حیوانی گوسفندی باعث چاقی و اضافه وزن نمی شود.

با خوردن کره حیوانی گوسفندی باکتری های مضر معده از بین خواهند رفت.

کره حیوانی گوسفندی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

استفاده از کره حیوانی گوسفندی باعث شادابی و همچنین لطافت پوست می شود.

کره حیوانی گوسفندی مضر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله اما کره حیوانی گوسفندی از مزایای بیشتری نسبت به مضرات آن خواهد داشت. به خاطر داشته باشید اگر در مصرف هر نوع ماده غذایی زیاده روی کنید ممکن است باعث ایجاد عوارضی در بدن شود. پس در مصرف هر چیزی تعادل را رعایت نمایید. افرادی که تحرک کمی داشته و همچنین اضافه وزن دارند باید در مصرف کره حیوانی مخصوصا کره گوسفندی دقت کنند. زیرا این نوع کره دیر هضم تر است.

طبع کره حیوانی گوسفندی چیست؟

مزاج کره گوسفندی گرم و تر است و مصرف آن می تواند مزاج افراد سرد مزاج را اصلاح نماید.

تفاوت کره حیوانی گاوی و گوسفندی چیست؟

کره حیوانی گوسفندی و گاوی از نظر خواص تفاوت کمی با هم داشته و هر دو کره مفید هستند. می توان گفت کره گاوی از لحاظ طب سنتی زود هضم تر از کره گوسفندی است. به تفاوت دیگری که می توان اشاره کرد این است که بیشتر در بو، طعم و رنگ آنهاست.کره گوسفندی مقداری سفید تر از کره گاوی است.

فواید کره حیوانی گوسفندی و گاوی

5 مورد از فواید کره حیوانی

کره حیوانی از چربی‌های اشباع شده سالم برخوردار است

طبق بررسی های انجام شده چربی‌های اشباع شده و همچنین امراض قلبی در مصرف کره وجود ندارد. زیرا چربی‌های اشباع شده باعث افزایش کلسترول HDL (کلسترول نوع خوب) در خون خواهند شد و کلسترول LDL را از ابعاد کوچک با تراکم زیاد (کلسترول خیلی بد) به نوع بزرگ تبدیل خواهد کرد که از لحاظ پزشکی می توان گفت خوب است.

جالب است بدانید کره دارای چربی‌هایی با زنجیره‌های کوتاه و متوسط است به همین دلیل سوخت‌ و ‌ساز آنها با دیگر چربی‌ها فرق دارد. آنها حس سیری ایجاد کرده و همچنین میزان سوزاندن چربی را افزایش خواهند داد.

یکی از ویتامین‌های حل‌شونده در چربی کره حیوانی غنی است

کره حاوی ویتامین‌ هایی از جمله ویتامین K2، و E و A است که در چربی حل شده و قابل استفاده برای بدن است.ویتامین K2 تأثیر زیاد و مفیدی برای بدن دارد. K2 در سوخت‌وساز کلسیم دخالت می کند و اگر کم مصرف شود آن می‌تواند باعث بیماری هایی از جمله پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان شود. به خاطر داشته باشید لبنیاتی تهیه شده از شیر گاو حاوی ویتامین K2 است.

کره حیوانی در مقایسه با نوع گیاهی (مارگارین) خطر حمله قلبی را کاهش خواهد داد

گاهی اوقات دستورالعمل‌های رایج غذایی، برخلاف هدف اصلی‌ که دارند عمل کرده و روی سلامتی ما اثر بدی خواهد داشت. برای مثال آن‌ها مارگارین را جایگزین کره حیوانی می کنند… این چیزی است که از زبان اساتید گفته شده است.

جالب است بدانید که در یک پروژه تحقیقاتی روی چند بیمار قلبی، کره و همچنین مارگارین آزمایش شد و نتیجه به این صورت شد که مارگارین می تواند خطر حمله قلبی را افزایش داده و اما کره حیوانی تاثیر بدی ندارد. توجه داشته باشید مصرف زیاد چربی‌های لبنی می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد زیرا در آن ویتامین K2 وجود دارد.

کره می تواند برای اسید چرب بیوتیرِیت منبع خوبی باشد

در واقع بیوتیرِیت باعث جلوگیری از افزایش وزن می شود به این صورت که مصرف انرژی را افزایش می دهد. همچنین بیوتیرِیت ضد التهاب بوده و نیز می تواند اثرات محافظتی قوی بر سیستم گوارشی انسان داشته باشد.

کره غنی از اسید لینولئیک است

کره منبع بزرگی از اسید لینولئیک بوده که تاثیر زیادی بر متابولیسم بدن دارد و جالب است حتی آن را به طور مجزا به عنوان مکمل چربی‌سوز در بازار به فروش می رشانند. این اسید خواص ضد سرطانی هم دارد و می تواند باعث کاهش درصدی از چربی بدن انسان شود. البته نا گفته نماند در بعضی از بررسی ها گفته شده اسید لینولئیک در آرایش بدن انسان تاثیری ندارد. به هر حال مضر نیست.

کره با خطر کمتر چاقی همراه است

در بیشتر مقاله های تغذیه توصیه می شود که محصولات لبنی کم چرب استفاده نماییم زیرا کلسیم راحت جذب بدن می شود. خوردن محصولات لبنی با چربی باعث چاقی نمی شود.

جمع بندی

شما با مصرف مقدار مناسب کره هیچ عوارضی را مشاهده نخواهید کرد ، بلکه خوردن کره فوایدی هم دارد. اما مانند دیگر غذاها نباید در آن زیاده‌روی کنید. توجه داشته باشید رتبه کره حیوانی بعد از روغن زیتون است و همان‌طور که می‌دانید روغن زیتون را یکی از سالم‌ترین و مفیدترین چربی می شناسند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

امیتاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 20

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!