فواید مصرف رب انار در ماه رمضان

یکی از ترکیباتی که در تقویت و پاکسازی معده موثر است مصرف رب انار و رب سیب است که به پاکسازی معده از مواد زائد کمک می کند.

بسیاری از افراد در ماهای مختلف سال بخصوص ماه رمضان مشکل تلخی دهان و یا حالت تهوع دارند تمام این علائم از نظر طب سنتی مشکلی در معده است که با کمک پاکسازی معده می توان براحتی آن را برطرف نمود، می توان گفت مصرف رب سیب و رب انار یکی از راه ها برای تقویت و پاکسازی معده است. مصرف رب انار یا شربت انار  و نیز بعد از هر وعده غذا به مقدار یک قاشق چایخوری رب انار ترش و شیرین برای رفع تلخی دهان و حالت تهوع موثر هستند. همچنین مصرف سیب، رب سیب و آب سیب هم توصیه می شود.

رفع عطش با رب انار در ماه رمضان

به گفته متخصصین تغذیه روزه داران می توانند برای جبران مایعات بدن از انواع سوپ‌ها و آش‌ها در ماه رمضان استفاده کنند.همچنین مصرف غذاهایی مانند ماست و خیار، آب دوغ خیار و مصرف لبنیات از جمله شیر و ماست همچنین رب انار برای رفع عطش در این ماه توصیه می‌شوند.
مصرف نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستن از جمله قهوه، چای، شیر کاکائو و همچنین شکلات باعث افزایش دفع ادرار و در نهایت افزایش نیاز بدن به آب خواهد شد.
روزه داران می توانند با مصرف لیموترش تازه تشنگی در طول روز را کاهش دهند.

توجه داشته باشید نوشیدن آب همراه با غذا باعث اختلال در هضم غذا خواهد شد به گفته متخصصان توصیه می کنند به جای این کار بهتر است سبزی و میوه در وعده سحری خود مصرف نمایند چون آب این خوراکی ها به مدت طولانی در دستگاه گوارش خواهد ماند.
به یاد داشته باشید مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کرده، پر نمک و پر ادویه باعث بیشتر شدن تشنگی می شود.
دم کرده نعناع، لیموعمانی ، نبات و شربت سکنجبین و خاکشیر به رفع عطش کمک می کند.

می توان گفت انار يکي از بهترين آنتي اکسيدان هاي طبيعي بوده که براي تقويت سيستم ايمني بدن، چربي سوزي، زيبايي پوست و … بسيار مفيد است. به یاد داشته باشید رب انار نيز خواص مشابه انار دارد و در تمام فصل ها نيز قابل دسترس خواهد بود. توجه داشته باشید مصرف روزانه یک قاشق چای خوری رب انار مي تواند به کاهش اسيدهاي چرب مضر، چربي سوزي بدن و کاهش کلسترول کمک کند. خواص رب انار براي لاغري تاثیر گذار است متخصصان توصیه می کنند تغذيه افراد دارای اضافه وزن و چاق و با مصرف انار به همراه يک رژيم غذايي مناسب و ورزش در طول روز، مي توانند چربي هاي زائد بدن به خصوص چربي هاي اطراف شکم را از بین ببرند.

به یاد داشته باشید مصرف منظم رب انار ميزان اسيدهاي چرب در خون را کاهش خواهد داد. با توجه به تحقیقات قبلي ميزان NEFA به ذخيره چربي بسیاری در اطراف شکم بستگي دارد، بنابراين با کاهش آن به تبع از ميزان چربي اطراف شکم کاسته خواهد شد. مصرف رب انار ميزان کلسترول خون را کاهش می دهد و باعث چربي سوزي و همچنین لاغري شکم خواهد شد. محصولات تهيه شده از انار که یکی از مهمترين آن رب انار است، به عمق بافت شکم رفته و از تجمع چربي ها جلوگيري خواهد کرد. توجه داشته باشید اسيد لينولنيک و پولي فنول موجود در رب انار سبب سوخت و ساز بدن شده و چربي هاي اضافه بدن را مي سوزاند. در مورد مصرف رب انار براي لاغري دقت داشته باشید انار نيز همانند گوجه فرنگي از آن دسته خوراکي هايي است که پخته شده آن خواص زیادی نسبت به خام آن داشته و به طور معمول در طب سنتي نيز از رب انار براي درمان بعضی از بيماري ها استفاده مي کنند.

ساير خواص رب انار و فوايد درماني آن

جالب است بدانيد در تهيه رب انار، اسيد آلارژيک و پلي ‌فنول موجود در آن با قرار گرفتن در برابر حرارت از بين نمي‌ رود و فقط ويتامين ث انار در اثر اين فرايند کاهش می یابد؛ پس رب انار نيز ارزش غذايي و فوايد درماني بسيار داشته؛ بعضی از مهمترين خواص درماني رب انار عبارتند از: مصرف رب انار براي تقويت کبد و معده مفيد است. رب انار باعث پايين آمدن کلسترول بد خون يعني LDL می شود و اجازه نخواهد داد صفحات چربي در عروق بدن توليد شوند. از دیگر خواص رب انار کاهش فشار خون بالا است. مصرف رب انار براي بيمارن قلبي عروقي مفيد است و همچنین باعث کاهش خطرات اين بيماري ميگردد. رب انار نيز همانند ميوه انار سرشار از مواد انتي اکسيدان است و در پيشگيري از سرطان و تقويت سيستم ايمني بدن نقش دارد. رب انار می تواند آفت و جوش دهان را از بین ببرد. طریقه مصرف آن به این صورت است که مقداري رب انار ترش را بر روي آفت یا جوش قرار دهيد. به یاد داشته باشید مصرف رب انار به تصفيه خون کمک کرده، و مقداري رب انار را ناشتا مصرف نمایید. در طب سنتي از رب انار براي درمان سودا و زخم داخلى بينى استفاده مي شود به اين منظور، رب انار را با مقداری عسل مخلوط کرده و ضماد نمایید. به یاد داشته باشید رب انار حاوي انواع ويتامين هاي گروه B است. از خواص رب انار تقویت سيستم عصبي و دستگاه گوارش توليد انرژي، بهبود عملکرد آنزيم هاي مفيد براي ماهيچه ها، تقويت سيستم قلبي عروقي، است.

جمع بندی

با توجه به خواص زیاد رب انار می توانید از خواص آن بهرمند شوید. در ماه رمضان نیز می توانید برای جلوگیری از عطش از رب انار استفاده کنید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

امیتاز میانگین 4 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!